چه چیزی یاد خواهید گرفت؟
شما طراحی گرافیک، اصول و مبانی دیزاین و کسب درآمد از اون رو خواهید آموخت.
شما در این دوره یاد میگیرین که چطور عکسها رو با ابزارهای مختلف و روشهای غیر مخرب ویرایش کنین.
طراحی پست و محتوای گرافیکی برای شبکههای اجتماعی مثل اینستاگرام و یوتیوب و لینکدین رو یاد خواهید گرفت.
دربارۀ این دوره
مقدمه ای در مورد ( شغل طراح گرافیک -
گرافیست)
اگر شما صاحب یک کسب و کار، یا ادمین
شبکههای اجتماعی هستید و یا میخواین که به عنوان یه گرافیست و طراح شناخته بشین،
با یادگیری اصول و مبانی فتوشاپ و تسلط به آن، میتوانید درآمد خوبی داشته باشید.
مهارت کار کردن با نرم افزار فتوشاپ، یکی از ضروریترین مهارتها در دنیای آنلاین
امروز میباشد. کمتر شرکت و کسب و کاری رو میتونین پیدا کنین که برای پرزنت خودشون
یا محصولشون به محتوای بصری نیاز نداشته باشه و چه کسی قراره این محتوا رو دیزاین
کنه؟ یک گرافیست و طراح گرافیک.
این دوره مناسب چه افرادی است؟
این دوره برای کسانی طراحی شده که هرگز
از فتوشاپ استفاده نکردن یا فقط چند بار از اون استفاده کردن. البته که برای
کاربران سطح متوسط فتوشاپ هم که یادگیری تکنیکها و ابزارهای جدید و نحوه استفاده
صحیح از اونها براشون جذاب هست، میتونه این دوره مفید باشه.
در این دوره قرار نیست که در یکی از بخشهای
گرافیک مثل نقاشی دیجیتال در فتوشاپ به طور عمیق و کامل تخصص پیدا کنید چون این
دوره جامع قراره که برای شما یک پشتوانه محکم در مورد تمام موضوعات اصلی فتوشاپ و
دیزاین باشه.
در این دوره چه مواردی آموزش داده خواهد
شد؟
در
این دوره ما روی موارد دنیای واقعی تمرکز میکنیم و بهترین تکنیکهایی رو ارائه میدیم
که با حداقل تلاش ممکن به حداکثر نتایج قابل قبول برسین. تمام دروس این دوره بر
انجام کار در کمترین زمان ممکن متمرکز هستن.
این
دوره همه چیزهایی رو که برای شروع باید بدونید رو پوشش میده، از جمله:
·
آمادهسازی و ذخیره پروژههای فتوشاپ برای چاپ و وب.
·
شما خواهید آموخت که چگونه از blending modes و
layer styles
برای ایجاد پروژههای سرگرم کننده و منحصر به فرد استفاده کنین.
·
استفاده کاربردی از متن در دیزاین.
·
روتوش و بهبود عکس.
·
طراحی پست و محتوای گرافیکی برای شبکههای اجتماعی نظیر اینستاگرام،
توییتر، یوتیوب و لینکدین.
مدرس دوره چه کسی است؟
من رضا مهربانی هستم و نزدیک به 6 ساله
که به عنوان طراح گرافیک فعالیت میکنم. تو مسیر شغلی خودم با مجموعههایی مثل
هوآوی، موبونیوز، آیتول، ژآکت و ... همکاری داشتم و الان هم در شرکت اُفود (oFood) مشغول به کار
هستم و در این مسیر هیجانانگیز، میخوام با استفاده از تجربههایی که کسب کردم به
شما کمک کنم و در مسیر یادگیری این دوره همراه شما باشم.
چرا در این دوره شرکت کنیم؟
طراحی گرافیک شاخههای مختلفی داره که
هرکدوم دنیای خودشون رو دارن اما تقریبا در همه این شاخهها دانش عملی استفاده از
فتوشاپ یکی از بخشهای جدا نشدنی و اصلی اونه. اگر برای ثبتنام در این دوره شک
دارین، باید به شما بگم که این دوره یک دوره بسیار کاربردی، آیندهدار و پردرآمده که میتونه یک شغل جذاب
با ساعت کاری منعطف رو برای شما فراهم کنه. از طرفی طرف حساب شما کارپل هستش پس نسبت
به حرفهای بودن مربیان و آموزشی که برای شما فراهم شده خیالتون راحت باشه و کار رو
به کارپل بسپارین. اگر در مورد آینده شغلی طراحی گرافیگ تردید دارید، بدونین که در
کارپل تمام فعالیتها و نتایج آزمونهای شما در پروفایل
کاربریتون ثبت میشه و کارفرماها
میتونن عملکرد شما رو مشاهده و در صورت
تمایل شما رو استخدام کنن و مستقیما پس از اتمام
دوره آموزشی وارد بازار کار بشین و به
درآمد برسین.
پیشنهاد شده توسط شرکت های برتر
شرکت های ممتاز این دوره را به کارکنان خود توصیه کرده اند.
پرسش ها (0)
با استفاده از بخش لایهها (opacity, move, fill) ۳ تصویر کلاژ بسازید.
1- با استفاده از ابزار selection ، ۳ تصویر کلاژ بسازید.
2- دو تصویر پرتره پر جزئیات (شامل موی انسان یا حیوان) انتخاب کنید و با استفاده از ابزارهای selection ( خانواده lasso tool، خانواده marquee tool و خانواده selection tool) به ۳ روش، سوژه اصلی زا از بکگراند جدا کنید و به فرمت png ذخیره کنید.
* در کنار فایل خروجی کار، حتما تصویر اصلی را هم قرار دهید.
با استفاده از ابزار Camera Raw، ۳ تصویر را انتخاب کنید و ادیت رنگ و نور انجام دهید و در نهایت با استفاده از ابزار selection، یک تصویر کلاژ بسازید.
با استفاده از ابزارهای آموخته شده در ۶ هفته گذشته، یک نمونه پست اسلایدی، یک کاور ویدئو برای دو پلتفرم اینستاگرام و یوتیوب طراحی کنید.
* یکی از این موضوعات را انتخاب کنید: فروشگاه لوازم جانبی موبایل/ کلینیک پزشکی با محوریت دندانپزشکی یا روانپزشکی/ فروشگاه لوازم خانگی
* پست اسلایدی حداقل دارای ۵ اسلاید باشد.
* حتما متنهای استفاده شده در دیزاینها اعم از تایتل و متنهای توضیحات مرتبط باشد.
1- با استفاده از همه ابزارهای آموخته شده، یک نمونه بنر تبلیغاتی در سایزهای زیر دیزاین کنید.
* سایزها: ۵۰۰×۱۰۰۰ / ۳۰۰×۲۰۰ / ۸۰۰×۲۰۰ / ۳۰۰×۳۰۰ / ۲۰۰×۸۰۰ پیکسل
* موضوعات پیشنهادی: سالن ورزشی / آموزش آشپزی / دفتر امور مهاجرت
2- با استفاده از ابزار blend mode و رسم شکل (shape) و همچنین camera raw، پنج فیلتر رنگی منحصر به فرد بسازید و در ۲ عکس نمونه این ۵ فیلتر را استفاده و خروجی بگیرید.
1- با استفاده از artboard و smartabject ، یک پست اسلایدی با محوریت موضوع (یک مکان گردشگری) دیزاین و طراحی کنید.
* پست حداقل دارای ۴ اسلاید باشد.
2- با استفاده از ابزار smartabject و عکاسی واقعی از محیط، یک موکاپ (mockup) بسازید.
* مرحله اول: عکاسی از محیط مثل یک لیوان قهوه، یک ورقه روی میز کار و ...
* مرحله دوم: ساخت موکاپ با استفاده از تکنیک smartabject
* استفاده از موکاپ و گرفتن خروجی
۳ عکس پرتره انتخاب کنید و با استفاده از ابزار روتوش تصویر، تصاویر را میکاپ یا روتوش کنید.